Diş Macunu Tüpünün Altındaki Çizgilerin Renk Farkı Ne Anlama Geliyor ?

Ercan Kandemir | 02:43 | 8 yorum

Diş macun tüplerinin en alt kısmındaki çizgilerdeki renk farklılıklarını hiç fark ettiniz mi ? Bu renklerin anlamları var. Aslında bu renk farklılıkları hayati önem taşıyor. 

Diş macunu alırken bunlara dikkat etmek gerekiyor. Eğer doğal bir ürün almak istiyorsanız, diş macunu tüpünün dibindeki çizgi renginin yeşil olması gerekiyor.

Bu renkler diğer kozmetik ürünleri için de geçerlidir.

İşte renklerin anlamları:

Yeşil :   Doğal ürün.
Mavi :   Doğal ve tıbbi ürün karışımı ürün.
Kırmızı :
Doğal ve kimyasal madde karışımı ürün.
Siyah :  Tamamen kimyasal ürün.

Bu haberi diğer insanlarla da paylaşarak onların da sağlıklı olmalarında yardımcı olabilirsiniz.


Diş Macunu Tüpünün Altındaki Renklerin Anlamı Olduğu Koca Bir Yalan mı ? << Tıklayınız

Kategori:


8 yorum:

  1. Özellikle çocuklarımız için bunlara dikkat edelim

    YanıtlaSil
  2. Renklerin içerikle hiç bir alakası yok. Ambalajın üretiminde makinenin kesim yapacağı yerin sensörleri ile algılayabilmesi için konulmuş işaretleyiciden başka birşey değil.

    YanıtlaSil
  3. tek bir renk yapsın makinanın gözü kör
    salakmı makine herşeyi alğılıyor renklerimi alğılıyamayacak nemiş kesim yeri küllahıma anlat

    YanıtlaSil
  4. Bu renklerin, diş macunlarının fabrikalardaki üretim aşamasında paketleme ve kesme işlemlerinde elektronik sensörlerin nerede duracağını ve nerede kesme işlemi yapacağını gösteren ve "Eye-Mark Teknolojisi" adıyla anılan bir teknolojinin parçası olduğu bilgisine ulaştık. Başka bir ifadeyle ambalajlama esnasında optik sensörlerin, ürünlerin grafik baskılarını ayırt edebilmesi için yapılan bir çeşit ayıraç olduğu ifade ediliyor.

    Özellikle çocuk diş macunlarının altındaki rengin çoğunlukla siyah olduğunu da dikkate alırsak, renklerin bir anlamı da olabilir. Ancak yine de karar sizin.

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlar ne fark etti zaten Colgate veya ipana genellikle siyah renkli olmuyo ayrıca da sağlıklı. Siz direk markaya dikkat edin.

    YanıtlaSil
  6. Sayın İlgili,

    Malesef, bir firmanın çıkar amaçılı uydurduğu bir yalan, genel kabul görmeye başladğı için
    bu duyuru kaleme alınmıştır.

    Diş macunu ve benzer tüp ambalajlardaki cilt bakım ürünleri, dolum sırasında, üst arka yüzlerine makine tarafından bir renk bırakılmaktadır. Bu renk genelde siyah veya lacivert olmaktadır. Ancak istenldiği taktide bu herhangi bir renkte olabilir.


    İnsanları kandırmaya çalışan bir firma bu rengin aslında ürün içeriğinin doğallığını gösterdiği yalanını ortaya atmış ve siyah veya lacivert gibi renkli tüplerin içeriğinin kesinlikle sentetik kimyasallardan oluştuğunu yalanını fısıltı gazetesi ve sosyal medyadan yaymıştır. Doğal olanların ise yeşil ve benzer tonlar olduğunu iddia etmiştir. ( burada belirtilen renkler daha farklı da olabilir )

    Bunu yaparken tabi ki kendi tüplerinin arka üst baskı renklerini yeşil ve benzer açık renklerden yapmayı ihmal etmemiştir.

    HALBUKİ ÇOK AÇIKTIR Kİ:
    Kanuni olarak tüm firmalar ürün içeriklerini ürün etiketlerinin arka yüzlerinde açıkça belirtmek zorundadır. Bir diğer deyişle tüp üzerineki renge bakmak yerine EN FAZLA 1-2 CM ALTTA YAZAN İÇERİKLERE BAKILSA, BU AÇIK YALAN ZATEN BOŞA ÇIKACAKTIR.

    Ancak insanların içerik okuma zaafları olduğunu bilen yalancılar bu gerçek dışı hikayelerini yaymaya devam etmişlerdir.

    Ayrıca gerçekten de piyasada doğal ürünler konusunda doğru üretim yapmayan firmaların varlığından da tedirgin olan insanların bu çekincelerinden dolayı, bilmeden bu yalana inanmış olmalarıda normal görülebilir.

    ANCAK BİR FİRMANIN DOĞALLINDAN EMİN OLMANIN YOLU, BASKI SIRASINDA TÜPÜN ÜZERİNE KONAN UFAK BİR LEKE DEĞİL İÇERİK İLE İLGİLİ ALINAN SERTİFİKANIN ARANMASI DAHA DOĞRU OLACAKTIR. ( veya içeriklerin okunmasıda kafidir )

    Kar amacı gütmeyen, ürün içeriklerinde ki organik ve doğal maddeleri çok titiz bir şekilde inceleyip onay veren derneklerin bazıları ve logoları aşağıdaki gibidir.
    Natrue – Belçika http://www.natrue.org/home/
    BDIH – Almanya, http://www.kontrollierte-naturkosmetik.de/e/index_e.htm

    Etko – Türkiye, http://www.etko.org
    Ecocert – Fransa , http://www.ecocert.com

    USDA – USA http://www.usda.gov/wps/portal/usda/usdahome


    NCS Standards – Almanya – ufak logosu bulunamadığı için eklenmedi https://www.facebook.com/NCSNaturalCosmeticsStandard


    ve ICEA – Italya gibi kuruluşlardır. - ufak logosu bulunamadığı için eklenmedi http://www.icea.info/en/



    Bu kuruluşlar HİÇ BİR ŞEKİLDE BASKI SIRASINDA TÜP ÜZERİNE KONULAN UFACIK RENKLE İLGİLENMEZLER. SADECE İÇERİKLERİN DOĞAL VE HATTA HAYVANLAR ÜZERİNDE DENENMEMİŞ OLMASINA KADAR TİTİZLİK GÖSTERİRLER.

    Ve bu derneklerin logolarını, hassas üretim yapıp ürünlerini belli doğal ve organik standartlara göre tasarlayan firmaların, ürünleri üzeride görebilirsiniz. BU LOGOLAR SİZE ÜZERİNDE BULUNDUKLARI ÜRÜNLERİNİN DOĞAL VE ORGANİK İÇERİKLE ÜRETİLDİĞNİ VE BUNLARIN TİTİZLİKLE DENETLENDİĞİ ANLATMAKTADIR.

    Sizleren ricamız, bu yalana artık son vermek ve bu işten haksız kazanç elde edenlerin durdurulması için, bu yazıyı tüm sosyal medya imkanlarınızı kullanarak yaymanız.

    Ilgi gösteren herkeze teşekkürler.

    Not: İncelemek isteyenler varsa organik pazarlarda satışı olan bazı markaların isimlerini aşağıda bulabilirsiniz.
    Bu ürünlerin üzerindeki sertifikasyon logolarını ve baskı sırasında çıkan renklerin neler olduğu görünce haklılığımızı daha iyi anlayacaksınız.

    Logona, bioplante, sante, Lavera, eubiona, urtekram, Dr Hauscka vb.

    Saygılarımızla



    Mehmet Atmaca

    YanıtlaSil